Ekonomi

Tamer Taşkın deneyimlerini sanayicilerle paylaştı

KESİAD’ın geleneksel hale gelen Perşembe Buluşmaları’nın yaz tatili öncesi son toplantısı, Kemalpaşa Ramada Hotel’de geniş katılımla gerçekleştirildi. Toplantıda Sakarya’nın Adapazarı ilçesine kaymakam olarak tayini çıkan Kemalpaşa Kaymakamı Musa Sarı’ya veda edilirken, Petrofer Yönetim Kurulu Başkanı ve Güney Afrika Cumhuriyeti İzmir Fahri Konsolosu Tamer Taşkın da 50 yıllık girişimcilik ve ticaret deneyimlerini katılımcılarla paylaştı.

Kemalpaşa Sanayici ve İş İnsanları Derneği’nin (KESİAD) geleneksel Perşembe Buluşmaları’nın yaz dönemi öncesi son toplantısına Kemalpaşa Kaymakamı Musa Sarı ve eşi Emine Sarı, Kemalpaşa Belediye Başkan Yardımcısı Mükremin Zülkadiroğlu, Kemalpaşa Devlet Hastanesi Başhekimi Orhan Fesçekoğlu, Tapu Müdürü Ali Çetin, Nüfus Müdürü Serap Zengin, Yazıişleri Müdürü Emine Envil, İlçe Milli Eğitim Müdürü Ogün Derse, İlçe Jandarma Komutanı Önder Ortaoğlu, KOSBİ Bölge Müdürü Salman Eldeş, KESİAD üyeleri ve çok sayıda davetli katıldı.

White Lotus - Estate İsmira sponsorluğunda gerçekleştirilen toplantıda, White Lotus Satış Müdürü Sena Şahin, Kıbrıs’ta yürüttükleri projeler hakkında bilgi verdi. Programda ayrıca Kemalpaşa’ya sunduğu katkılar nedeniyle Kemalpaşa Kaymakamı Musa Sarı’ya teşekkür plaketi takdim edildi ve veda pastası kesildi.

ÖZKEN: “GÜÇLÜ TÜRKİYE, GÜÇLÜ ÜRETİMLE MÜMKÜN”

Toplantının açılış konuşmasını yapan KESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Özken, Dünyanın ekonomik ve siyasi dengelerin hızla değiştiği bir dönemden geçtiğini belirterek, küresel ticaret savaşları, enerji güvenliği endişeleri, tedarik zincirlerindeki kırılmalar ve teknolojik dönüşümün yarattığı rekabet alanlarının Türkiye’yi de yakından etkilediğini söyledi.

Ekonomik istikrarın korunması, üretimin sürdürülebilirliği ve toplumsal dayanışmanın güçlendirilmesinin her zamankinden daha önemli hale geldiğini dile getiren KESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Özken, “İş dünyası açısından baktığımızda finansmana erişimde yaşanan zorluklar, yüksek maliyetler, daralan dış pazarlar ve küresel rekabet baskısı üreticilerimizi ciddi şekilde zorlamaktadır. Ancak bizler biliyoruz ki bu ülkenin kalkınmasının temelinde üretim vardır. Üretimin olduğu yerde istihdam, istihdamın olduğu yerde sosyal refah, soyal refahın olduğu yerde ise güçlü bir devlet vardır” dedi.

KESİAD olarak sanayi ve iş geliştirmeden uluslararası ilişkilere, eğitimden kurumsal iletişime kadar birçok alanda üyelerinin ihtiyaçlarını tespit etmeye ve ortak çözümler üretmeye devam ettiklerini vurgulayan Özken, çağın en büyük gücünün yalnızca sermaye değil, birlikte düşünme, birlikte üretme ve birlikte hareket edebilme kabiliyeti olduğunu ifade etti.

KAYMAKAM SARI’YA SICAK VEDA

Kaymakam Musa Sarı’ya ilçeye sunduğu katkılar nedeniyle teşekkür eden Özken, “Sayın Kaymakamımız Musa Sarı, devlet geleneğimizin en güzel temsilcilerinden biri olarak bizlerin gönlünde özel bir yere sahip olmuştur. Görev anlayışı, insan odaklı yaklaşımı, çözüm üretme iradesi, kurumlar arasında tesis ettiği uyum ve ilçemizin gelişimi için ortaya koyduğu samimi gayret; sadece kamu kurumlarımız tarafından değil, iş dünyamız ve vatandaşlarımız tarafından da büyük bir takdirle karşılanmıştır” diye konuştu.

SARI: “KEMALPAŞA’NIN İNSANINA BİR TELEFON KADAR UZAĞIM”

Toplantıda konuşan Kemalpaşa Kaymakamı Musa Sarı, 22 yıllık kamu hizmeti sürecinde yedinci hizmet yerinin Kemalpaşa olduğunu belirterek, Kemalpaşa’nın kendisi için çok özel bir anlam taşıdığını söyledi.

Kemalpaşa’da görev yaptığı süre boyunca iş dünyasından kamu kurumlarına, yerel yönetimlerden vatandaşlara kadar toplumun tüm kesimlerinde samimi bir dayanışma gördüğünü ifade eden Sarı, “22 yıllık kamu hizmetimde her görev yerimin bende ayrı bir hatırası oldu. Ancak Kemalpaşa’nın yeri gerçekten çok farklı. Burada gördüğüm samimiyeti, sıcaklığı ve gönül bağını hiçbir zaman unutmayacağım” dedi.Kendisine gösterilen ilgi ve takdir için teşekkür eden Sarı, Kemalpaşa ile bağının bundan sonra da süreceğini belirterek, “Telefonum 7/24 her zaman açık. Kemalpaşa’nın insanına bir telefon kadar uzağım. Görev yerimiz değişse de gönüllerimiz bir. Burada kurduğumuz dostluklar benim için her zaman çok kıymetli olacak” diye konuştu.

TAŞKIN DENEYİMLERİNİ PAYLAŞTI

Petrofer Yönetim Kurulu Başkanı ve Güney Afrika Fahri Konsolosu Tamer Taşkın, toplantıda 50 yılda biriktirdiği girişimcilik ve ticaret sırlarını katılımcılarla paylaştı. İletişimin ve doğrudan temasın ticarette çok değerli olduğunu ifade eden Tamer Taşkın, “İthalat ve ihracat yapacağınız ülkeyi, kenti, sektörleri en iyi tanımanın yolu o ülkelere gitmek ve o kentte zaman geçirmektir. Gerçek iş bağlantıları toplantı salonlarında değil hayatın içinde kuruluyor. Ticaret yapmak istediğiniz ülkeye gidin, seyahat masraf değildir, gerekliliktir” dedi. Türkiye sanayisinin zorlu şartlarda yol almaya alışık olduğunu ifade eden Taşkın, “Almanlarla iş yapıyorum, Cuma günü öğleden sonra bir Almana fabrikanız yansa bile ulaşamazsınız, o telefonu açtıramazsınız. Biz ise her zaman dalgalı denizde yol alıyoruz, birbirimize el veriyoruz. Bu toprakların bize öğrettiği bu durumu özellikle yurt dışı ticaretlerde avantaja çevirebilirsiniz” diye konuştu.

TOPLANTI PLAKET VE PASTA TÖRENİYLE SONA ERDİ

Programın sonunda KESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Özken ve önceki dönem KESİAD Başkanı Yeşim Işıklı tarafından Kemalpaşa Kaymakamı Musa Sarı ve eşi Emine Sarı’ya Kemalpaşa’ya ve bölge sanayisine sunduğu katkılar nedeniyle teşekkür plaketi ve çiçek takdim edilerek bir veda pastası kesildi.