Eylül ayı enflasyon verilerinin açıklanmasıyla Ocak 2027 zam oranları için ilk rakamlar netleşti. TÜİK verilerine göre, eylül ayında aylık enflasyon yüzde 1,84, yıllık enflasyon ise yüzde 29,73 olarak açıklandı. Temmuz ayındaki yüzde 1,78 ve ağustos ayındaki yüzde 1,84'lük verilerin ardından 3 aylık birikimli enflasyon yüzde 5,56 olarak gerçekleşti.
Açıklanan üç aylık verilere göre SSK ve Bağ-Kur emeklileri şimdiden yüzde 5,56 zam oranını cebe koydu. Kesin zam oranının, ekim, kasım ve aralık ayı enflasyon verilerinin eklenmesiyle Ocak 2027’de netleşeceği belirtildi.
Toplu sözleşme gereği memur ve memur emeklilerinin 2026'nın ikinci yarısında yüzde 7’lik eşiği aşan kısım kadar enflasyon farkı alacağı, ancak ilk üç ayda toplam enflasyon yüzde 5,57’de kaldığı için henüz memurlar adına enflasyon farkının oluşmadığı aktarıldı.
En düşük emekli aylığı için yıl sonu tahminleri
Mevcut durumda 23 bin 552 lira seviyesinde bulunan en düşük emekli maaşı için farklı kurumların yıl sonu enflasyon tahminlerine göre hesaplanan olası rakamlar şöyle sıralandı:
TCMB tahmini (Yüzde 8,70 zam): 25 bin 601 lira
OVP tahmini (Yüzde 9,04 zam): 25 bin 681 lira
Piyasa katılımcıları tahmini (Yüzde 10,06 zam): 25 bin 921 lira
AA Finans tahmini (Yüzde 10,11 zam): 25 bin 933 lira
FKB tahmini (Yüzde 10,73 zam): 26 bin 79 lira
En düşük memur maaşı senaryoları
Mevcut 70 bin 224 lira olan en düşük memur maaşının, tahmin edilen enflasyon oranlarına göre alacağı yeni değerler şu şekilde kayıtlara geçti:
TCMB tahmini (Yüzde 6,67 zamlı): 74 bin 908 lira
OVP tahmini (Yüzde 7,00 zamlı): 75 bin 141 lira
Piyasa tahmini (Yüzde 8,01 zamlı): 75 bin 849 lira
AA Finans tahmini (Yüzde 8,05 zamlı): 75 bin 877 lira
FKB tahmini (Yüzde 8,66 zamlı): 76 bin 305 lira
Meslek meslek tahmini maaş seviyeleri
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasının (TCMB) yüzde 6,67’lik zam tahmini esas alınarak hesaplanan mesleklerin mevcut ve yeni maaşları şu şekilde listelendi:
Uzman doktor: Mevcut 170 bin 730 lira / Zamlı 182 bin 118 lira
Profesör: Mevcut 153 bin 208 lira / Zamlı 163 bin 427 lira
Mühendis: Mevcut 109 bin 185 lira / Zamlı 116 bin 468 lira
Şube müdürü (Üniversite mezunu): Mevcut 107 bin 110 lira / Zamlı 114 bin 254 lira
Araştırma görevlisi: Mevcut 102 bin 779 lira / Zamlı 109 bin 634 lira
Avukat: Mevcut 102 bin 135 lira / Zamlı 108 bin 947 lira
Başkomiser: Mevcut 101 bin 242 lira / Zamlı 107 bin 995 lira
Polis memuru: Mevcut 92 bin 618 lira / Zamlı 98 bin 796 lira
Uzman öğretmen: Mevcut 92 bin 166 lira / Zamlı 98 bin 313 lira
Vaiz: Mevcut 86 bin 983 lira / Zamlı 92 bin 785 lira
Hemşire (Üniversite mezunu): Mevcut 84 bin 845 lira / Zamlı 90 bin 504 lira
Öğretmen: Mevcut 83 bin 254 lira / Zamlı 88 bin 807 lira
Teknisyen (Lise mezunu): Mevcut 75 bin 877 lira / Zamlı 80 bin 938 lira
Memur (Üniversite mezunu): Mevcut 73 bin 070 lira / Zamlı 77 bin 944 lira
En düşük memur maaşı: Mevcut 70 bin 224 lira / Zamlı 74 bin 908 lira
Memur emeklilerinin tahmini aylık tablosu
TCMB'nin yüzde 6,67'lik zam senaryosuna göre memur emeklilerinin alacağı yeni aylıklar şöyle şekillendi:
Müsteşar (1/1): Mevcut 112 bin 140 lira / Zamlı 119 bin 621 lira
Genel müdür (1/1): Mevcut 99 bin 377 lira / Zamlı 106 bin 10 lira
Profesör (1/4): Mevcut 80 bin 490 lira / Zamlı 85 bin 860 lira
Pratisyen hekim (1/4): Mevcut 68 bin 691 lira / Zamlı 73 bin 274 lira
Kaymakam 1. sınıf (1/4): Mevcut 65 bin 853 lira / Zamlı 70 bin 246 lira
Başkomiser (1/4): Mevcut 47 bin 877 lira / Zamlı 51 bin 70 lira
Mühendis (1/4): Mevcut 47 bin 693 lira / Zamlı 50 bin 877 lira
Polis memuru (1/4): Mevcut 47 bin 93 lira / Zamlı 50 bin 239 lira
Öğretmen (1/4): Mevcut 46 bin 908 lira / Zamlı 50 bin 42 lira
Hemşire (Lisans - 1/4): Mevcut 46 bin 908 lira / Zamlı 50 bin 42 lira
İmam-hatip: Mevcut 46 bin 908 lira / Zamlı 50 bin 42 lira
Avukat (1/4): Mevcut 46 bin 908 lira / Zamlı 50 bin 42 lira
Şube müdürü (Lisans - 1/4): Mevcut 39 bin 681 lira / Zamlı 42 bin 327 lira
Teknisyen (Lise - 1/4): Mevcut 33 bin 995 lira / Zamlı 36 bin 263 lira
Memur (Lisans - 1/4): Mevcut 31 bin 313 lira / Zamlı 33 bin 402 lira




