Asayiş

Kütahya'daki okul etkinliğinde tavuklu pilav 114 kişiyi zehirledi

Kütahya Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu'ndaki etkinlikte ikram edilen tavuklu pilavdan zehirlenen 114 kişiden 113'ü taburcu edildi. İşte hastanelerdeki son durum.

Kütahya’nın merkez Meydan Mahallesi’nde yer alan Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu’nda gerçekleştirilen bir okul etkinliği sırasında ikram edilen tavuklu pilavdan yedikten kısa bir süre sonra mide bulantısı, kusma ve karın ağrısı gibi şikayetlerle rahatsızlanarak kentteki çeşitli sağlık kuruluşlarına başvuruda bulunan öğrenci ve yetişkinlerin toplam sayısının 114’e ulaştığı tespit edilirken, olayla ilgili başlatılan tıbbi takip ve inceleme süreci neticesinde zehirlenme şüphesiyle hastaneye kaldırılan 113 kişinin gerekli müdahalelerin ardından sağlıklarına kavuşarak taburcu edildiği, ancak 1 kişinin tedavisinin ve gözlem sürecinin tedbir amaçlı olarak devam ettiği bildirildi.

Olay, Meydan Mahallesi'ndeki Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu'nda meydana geldi. Okulda gerçekleştirilen etkinlik kapsamında öğrenci ve davetlilere tavuklu pilav ikram edildi. İkram sonrası rahatsızlanan çok sayıda kişi kendi imkanlarıyla ve ambulanslarla Kütahya Şehir Hastanesi ile çeşitli sağlık kuruluşlarına müracaat etti. Yapılan kontrollerin ardından zehirlenme şüphesiyle hastaneye başvuranların sayısının 96'sı öğrenci ve 18'i de yetişkin olmak üzere toplam 114 ulaştığı öğrenildi.

Tedavi altına alınan öğrencilerden 113'i taburcu edilirken, 1 kişinin ise hastanelerde müşahede altında tutulduğu ve kontrollerinin sürdüğü bildirildi.