KENAN YEŞİL/MANŞETİZ- Danıştay kararı ile iptal edilen ve bakanlık tarafından yeniden hazırlanan Çeşme Turizm Projesi kent gündeminde konuşulmaya devam ediyor.
Geçtiğimiz hafta İzmir iş dünyasının temsilcileri Ankara’ya çıkartma yaparak Çeşme Turizm Projesi’ne ilişkin üst düzey bir değerlendirme toplantısı gerçekleştirildi.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’u ziyaret eden İzmir iş dünyası temsilcileri, projenin mevcut durumu, planlama süreci ve olası revizyonlar değerlendirildi.
İzmir kent gündeminin önemli ana başlıklarından olan Çeşme Turizm Projesi İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi Haziran ayı meclis toplantısında konuşuldu.
GÖRÜŞME TALEBİ İZMİR İŞ DÜNYASINDAN YAPILDI
Görüşmeye katılan İzmir heyeti arasında yer alan DTO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, görüşme talebinin İzmir iş dünyasından yapıldığını belirtti.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un kendilerini dinlediğini aktaran Öztürk, İzmir Ticaret Odası Başkanı Mahmut Özgener’in heyet adına Çeşme Projesini destekleyen sözcüsü olduğunu ifade etti.
İZMİR’İN GELECEĞİ ÇOK ZOR
Görüşmenin detaylarına girmeden şahsi düşüncelerini belirten Yusuf Öztürk, mevcut durumda İzmir’in geleceğinin olmadığını öne sürerek şöyle konuştu: “Şahsi düşüncem, bu şekilde çok zor. İzmir’in geleceği yok. İzmir’in turizm açısından gelişmesi gerekiyor. Antalya gibi gözde turizm merkezine 18 milyon turist geldiği bir yerde İzmir’e sadece 1 milyon turist konuşmak biraz abesle iştigaldir. Çeşmeli değilim ama Çeşme’de oturan bir insanım. Sadece 2 ayda sosyal medyada adisyon paylaşarak çeşme şu kadar pahalı demek değil. 60-70 gün Çeşme’de turizm hareketliliğini sağlamak çok zor. Kim ne kadar elini taşın altına koyuyor onu görmek lazım. Evet çok pahalı aynı fikirdeyim. Ama şu bir gerçek Çeşme’de turizm hareketliliği sağlamak çok zor.”
DİREKT UÇUŞLARA DİKKAT ÇEKTİ
İzmir’in turizm hareketliliği için direkt uçuşların önemine değinen Öztürk, “Bugün bir yere uçacaksınız İstanbul aktarmalı gitmek zorundasınız. Romanya gittik. 2 saatlik yol. Direkt Köstence’ye uçak yok. Bükreş’e gittik oradan Köstence’ye geçtik. İzmir’de uçuşlar az. Yazın biraz daha artıyor. Gurbetçilerin gelmesinden kaynaklı artıyor. Birbirini tetikleyen konular bunlar. Yolcu yok ki niye gelsin? Biz yolcu yaratmalıyız. İzmir, Türkiye’nin en iyi havalimanlarından birine sahip. Ama çok fazla uçuş yok. Turizm olsa uçuşlarımız direkt olacak. Uçuşlar olsa turizm de açılacak” ifadelerini kullandı.