Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bölgedeki kritik gelişmelere ilişkin resmi sosyal medya hesabı üzerinden önemli bir bilgilendirme paylaştı. Krizin ilk anından itibaren stratejik bir kriz masası anlayışıyla hareket ettiklerini aktaran Bakan Uraloğlu, "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz" ifadelerini kullandı.
11 Gemi Güvenli Bölgeye Geçti, 7 Gemi Körfezde Beklemede
Bakanlığın paylaştığı güncel verilere göre, askeri hareketliliğin ve güvenlik risklerinin tavan yaptığı bölgede Türk deniz ticaret filosuna ait gemilerin tahliye operasyonları planlı şekilde ilerliyor. Son olarak 21 Haziran sabahı 2 geminin daha riskli alanı terk etmesiyle birlikte, çatışma sürecinin başından bu yana toplam Türk sahipli 11 gemi Hürmüz Boğazı’nı sorunsuz ve güvenli bir şekilde geçerek Basra Körfezi'nden ayrılmayı başardı.

Buna karşın, liman operasyonları ya da lojistik rotalar nedeniyle halen Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi sınırları içinde bulunan 7 geminin ise bekleyişi devam ediyor.
177 Türk Denizcisinin Güvenliği Güvence Altında: Bakan Uraloğlu, körfezde bekleyen söz konusu 7 gemide toplam 177 Türk vatandaşının (mürettebat) görev yaptığını açıkladı. Bu gemilerden birinin ise doğrudan Türk bayrağı taşıdığı tescil edildi.
Bakan Uraloğlu açıklamalarını, "Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz" sözleriyle tamamlayarak devletin tüm imkanlarıyla Türk denizcilerinin arkasında olduğunun mesajını verdi.





