İzmir futbolunun yükselen değerlerinden Aliağa FK, yeni sezona köklü bir felsefe değişimiyle giriyor. TFF 2. Lig Beyaz Grup'ta zirve mücadelesi veren sarı-siyahlı ekip, teknik heyet ve yönetimin ortak kararı doğrultusunda daha dinamik ve genç ağırlıklı bir kadro iskeleti kurma kararı aldı. Bu doğrultuda yüksek maliyetli veya tecrübeli isimlerle vedalaşmaya hazırlanan İzmir temsilcisinde, defans hattının iki önemli ismiyle yolların ayrıldığı resmen öğrenildi.
Gençlik Aşısı İlk Kurbanlarını Verdi
Yeni dönem stratejisinde yaş ortalamasını aşağı çekmeyi hedefleyen Aliağa FK yönetimi, kadrodaki temizlik operasyonuna savunma hattından başladı. Altyapı yatırımlarına ağırlık verilecek yeni sistemde, geride kalan sezonda ilk 11'in değişmez isimleri arasında yer alan sol bek Alberk Koç ve stoper Veli Çetin ile karşılıklı anlaşılarak sözleşmeler feshedildi. Kulübün önümüzdeki günlerde genç transfer listesindeki isimleri İzmir'e davet edeceği bildirildi.

Savunmanın Skor yükünü Çekmişlerdi
Takımdan ayrılan iki deneyimli ismin geride bıraktığımız sezondaki performans grafikleri incelendiğinde, takıma verdikleri skor katkısı dikkat çekiyor:
Alberk Koç (29): Sarı-siyahlı formayla sol bek koridorunda geçen sezon toplam 16 resmi maçta süre aldı. Deneyimli savunmacı, kısıtlı süre bulmasına rağmen takımına 2 gol ve 1 asistlik skor katkısı vererek dikkatleri üzerine çekmişti.
Veli Çetin: Aliağa FK defansının sigortası olan tecrübeli stoper, sezon boyunca tam 28 karşılaşmada istikrarlı bir şekilde görev yaptı. Hava toplarındaki hakimiyetiyle bilinen Veli, bir stoper olmasına rağmen 5 gol ve 2 asistlik muazzam bir hücum performansı sergileyerek takımın en golcü isimlerinden biri oldu.

Aliağa FK teknik heyetinin, bu iki tecrübeli ismin boşluğunu scout ekibinin önerdiği gelecek vadeden genç yerli oyuncularla doldurmayı planladığı ve transfer görüşmelerine hız verdiği öğrenildi.





