Ege Bölgesi

Muğla’da termometreler 45 dereceyi test etti: Kent merkezinde hayat durdu

Muğla'nın Menteşe ilçesi, yaz mevsiminin en kavurucu günlerinden birini geride bırakırken, bölgeyi etkisi altına alan aşırı sıcaklar günlük yaşamı durma noktasına getirdi.

Meteoroloji verilerine göre Menteşe ilçesinde hava sıcaklığı gün içinde en yüksek 45 derece olarak ölçüldü. Hava sıcaklığındaki artışa ek olarak nem oranının düşmesi, açık alanlardaki bunaltıcı etkiyi artırdı.

Vatandaşlar Parklara Yöneldi

Sıcaklığın en yüksek seviyeye ulaştığı öğle saatlerinde kent merkezindeki cadde ve sokaklardaki insan yoğunluğu azaldı. Dışarıda bulunan vatandaşlar, güneş ışınlarından korunmak ve serinlemek amacıyla ilçede yer alan ağaçlık park alanlarının gölgelik bölümlerine sığındı. Yetkililerden alınan bilgilere göre, yüksek sıcaklık değerlerinin gün boyu etkisini sürdüreceği bildirildi.