Gündem

Madde kullanımında korkutan tablo! Başlama yaşı beşe kadar düştü

Yeşil Yıldız Bağımlıklarla Mücadele Derneği, bazı vakalarda madde kullanımına başlama yaşının 5'e kadar düştüğünü açıkladı. Dernek, tedavi, rehabilitasyon ve koordinasyon çağrısı yaptı.

Uyuşturucu kullanımıyla mücadelede yalnızca güvenlik operasyonlarının yeterli olmadığına dikkat çeken Yeşil Yıldız Bağımlıklarla Mücadele Derneği, bazı vakalarda madde kullanımına başlama yaşının 5-12 yaş aralığına kadar düştüğünü bildirdi.

Dernek, tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerinin güçlendirilmesi ile kurumlar arasındaki işbirliğinin artırılması gerektiğini vurguladı.

Yeşil Yıldız Bağımlıklarla Mücadele Derneği Genel Başkanı Yahya Öger, 26 Haziran Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığıyla Mücadele Günü dolayısıyla yaptığı açıklamada, resmi istatistikler ile sahada karşılaşılan veriler arasında dikkat çekici farklılıklar bulunduğunu söyledi.

Öger, resmi verilere göre 15-29 yaş grubunda yaşam boyu madde deneme oranının yaklaşık yüzde 2,2 seviyesinde olduğunu belirtti. Buna karşın yerel saha araştırmalarında, özellikle sosyoekonomik açıdan dezavantajlı bölgelerde bu oranın yüzde 11,6 ile yüzde 16,2 arasında değiştiğini ifade etti.

BAŞLAMA YAŞININ DÜŞTÜĞÜNÜ VURGULADI

Açıklamada, Diyarbakır'da bazı vakalarda madde kullanımına başlama yaşının 5 ila 12 yaş aralığına kadar düştüğü belirtildi. Yahya Öger, sentetik uyuşturucu maddelerin yaygınlaşmasının özellikle çocuklar ve gençler açısından önemli bir risk oluşturduğunu dile getirdi.

Öger, uyuşturucu kullanım yaşının düşmesinin önleyici sosyal politikaların önemini artırdığını ifade ederken, erken yaşta bilinçlendirme çalışmalarının yaygınlaştırılması gerektiğini kaydetti.

“OPERASYONLAR TEK BAŞINA YETERLİ DEĞİL”

Uyuşturucuyla mücadelede Emniyet ve Jandarma tarafından yürütülen operasyonların caydırıcı etkisine dikkat çeken Öger, bu çalışmaların önemli olduğunu ancak tek başına sorunun çözümü için yeterli olmayacağını söyledi.

AMATEM, ÇEMATEM, YEDAM ve Yeşilay gibi kurumların bağımlılıkla mücadelede önemli görevler üstlendiğini belirten Öger, mevcut kapasitenin artırılması ve kurumlar arasındaki koordinasyonun güçlendirilmesinin büyük önem taşıdığını ifade etti.

“YENİ ADIMLAR ATILMASI GEREKİYOR”

Yeşil Yıldız Bağımlıklarla Mücadele Derneği, bağımlılıkla mücadelede tedavi sürecinin rehabilitasyon ve sosyal uyum çalışmalarıyla desteklenmesi gerektiğini vurguladı. Açıklamada kadınlar, çocuklar ve gençlere yönelik rehabilitasyon merkezlerinin sayısının artırılması, tedavi sonrası mesleki rehabilitasyon ile istihdam desteklerinin güçlendirilmesi çağrısında bulunuldu.

Dernek ayrıca bağımlılığın bir hastalık olarak ele alınması, erken yaşta önleme programlarının kalıcı hale getirilmesi, bağımlılık ihtisas mahkemelerinin kurulması ve sivil toplum kuruluşlarının karar alma süreçlerine daha fazla dahil edilmesi gerektiğini belirtti.

Açıklamada, uyuşturucuyla mücadelenin güvenlik, sağlık, eğitim ve sosyal politikaları birlikte kapsayan çok yönlü bir yaklaşımla sürdürülmesinin önem taşıdığı ifade edildi.