Denizli Barosu Başkanı Avukat Ufuk Kök, hakkında yürütülen soruşturma sürecinin ardından görevinden istifa ettiğini açıkladı. Sosyal medya hesabından yayımladığı yazılı açıklamada Kök, kararının bir geri adım değil, Denizli Barosu’nun kurumsal itibarını koruma amacı taşıdığını söyledi.
Açıklamasında devam eden soruşturma sürecine değinen Kök, hakkındaki iddiaların yargılama sonucunda netlik kazanacağını belirterek, hukukun çizdiği sınırlar içerisinde hakkını aramaya devam edeceğini dile getirdi. Kök, “Hakkımdaki iddialara ilişkin yargılama süreci sonunda gerçeğin ortaya çıkacağına ve aklanacağıma dair hiçbir tereddüdüm bulunmamaktadır. Sürecin tüm aşamalarında adaletin tecelli edeceğine olan güvenimi koruyacağım. Denizli Barosu Başkanlığı makamı hiçbir kişinin makamı değildir; savunmanın bağımsızlığının, meslek onurunun ve hukukun üstünlüğü mücadelesinin temsil makamıdır. Bu makamın yaşanan süreç nedeniyle daha fazla yıpratılmasına gönlüm razı olmamıştır” dedi.
“BAROMUZUN İTİBARI HER ŞEYİN ÜZERİNDEDİR”
Görev süresi boyunca birlikte çalıştığı yönetim kurulu üyelerine, meslektaşlarına ve destek veren barolara teşekkür eden Kök, Denizli Barosu’nun kurumsal itibarının her türlü kişisel değerlendirmeden daha önemli olduğunu söyledi.
Başkan Kök’ün açıklamasının tam metni ise şöyle; “Değerli Meslektaşlarım, Kıymetli Kamuoyu, Hakkımda yürütülen soruşturma kapsamında yaşanan süreç, şahsımı olduğu kadar mensubu olmaktan her zaman onur duyduğum Denizli Barosu’nu da tartışmaların odağına taşımıştır. Öncelikle ifade etmek isterim ki, hukuk devleti ilkesine olan inancım tamdır. Hakkımdaki iddialara ilişkin, yargılama süreci sonunda gerçeğin ortaya çıkacağına ve aklanacağıma dair hiçbir tereddüdüm bulunmamaktadır. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da hukukun çizdiği sınırlar içerisinde hakkımı arayacak, sürecin tüm aşamalarında adaletin tecelli edeceğine olan güvenimi koruyacağım. Ancak bugün vermek zorunda kaldığım karar, şahsımdan çok daha büyük bir değeri koruma sorumluluğundan kaynaklanmaktadır. Denizli Barosu Başkanlığı makamı hiçbir kişinin makamı değildir; savunmanın bağımsızlığının, meslek onurunun ve hukukun üstünlüğü mücadelesinin temsil makamıdır. Bu makamın yaşanan süreç nedeniyle daha fazla yıpratılmasına, Denizli Barosu’nun çalışmalarının gölgelenmesine ve meslektaşlarımın bu tartışmaların içinde bırakılmasına gönlüm razı olmamıştır. Bu nedenle, büyük bir gururla yürüttüğüm Denizli Barosu Başkanlığı görevinden istifa ediyorum. Bilinmesini isterim ki bu kararım bir vazgeçiş değil; Denizli Barosu’na ve temsil ettiği değerlere duyduğum saygının bir sonucudur. Görev yaptığım süre boyunca birlikte mücadele ettiğim yönetim kurulu üyelerimize, diğer tüm baro organlarında yer alan ve komisyonlarımızda emek veren meslektaşlarıma; bu süreçte desteklerini esirgemeyen Türkiye Barolar Birliği’ne, ülkemizin dört bir yanından dayanışma gösteren barolarımıza, başkanlarına, meslektaşlarıma, aileme, dostlarıma ve hukuk devletine inanan tüm yurttaşlarımıza gönülden teşekkür ediyorum.
Denizli Barosu’nun kurumsal itibarının, meslek onurunun ve savunma makamının saygınlığının her türlü kişisel değerlendirmeden üstün olduğuna inanıyorum. Büyük bir onurla taşıdığım bu görevi, yine aynı sorumluluk duygusuyla, aynı hassasiyet ve aynı meslek sevgisiyle bırakıyorum. İnanıyorum ki gerçekler er ya da geç ortaya çıkacak; adalet yerini bulacaktır.”