İzmir

Çağatay Güç: Halk butlancıları çoktan dışladı!

Görevden alınan CHP İzmir İl Başkanı Çağatay Güç, siyaseti binalara sıkıştırmayacaklarını belirterek yeni iletişim ofisinden sokak çalışması başlatacaklarını açıkladı.

KARDELEN BAŞOL- CHP İzmir İl Başkanı Çağatay Güç, parti genel merkezinin kararıyla görevden alınmasının ardından yaşanan gergin süreçte örgüt üyelerinin güvenliğini sağlamak ve "duvarların arasına sıkışmış" bir siyaset anlayışına hapsolmamak adına Konak İlçe Başkanlığı'ndan ayrılma kararı aldıklarını açıklarken, bundan sonraki faaliyetlerini kuracakları yeni bir iletişim ofisinden, doğrudan esnaf ve vatandaşla temas kurarak sokakta yürüteceklerini belirtti; dün gece saatlerinde il binasında yaşanan ve silahlı ile kesici aletli kişilerin varlığına ilişkin iddiaların gölgesinde geçen olaylara da sert tepki gösteren Güç, atanan yönetimin fiziksel müdahale ve şiddet içeren tutumlarını eleştirerek, Cumhuriyet Halk Partisi’ni bir "savaş alanı" haline getiren bu vandallığa karşı durmaya devam edeceklerini ve asıl hedeflerinin halkla bütünleşerek Türkiye’nin birinci partisi olma hedefine odaklanmak olduğunu vurguladı.

CHP İzmir İl Başkanı Çağatay Güç, CHP Konak İl binasında gazetecilerin sorularına verdiği yanıtlarda;

KENDİMİZE OFİS TUTTUK

Soru: Başkanım, biliyorsunuz parti il başkanlığı elinizden alındı. Bundan sonraki süreçte bir binaya ihtiyacınız olacak. Süreç nasıl ilerleyecek? Sürekli Konak İlçe Başkanlığı'nda mı kalacaksınız yoksa kendinize bir yer tuttunuz mu? Bu konuda bizi aydınlatır mısınız?

Çağatay Güç: Arkadaşlar, dün akşam örgüt oraya saat 22.30 - 23.00'e doğru geldi. Bizim saat 21.45 gibi haberimiz oldu. Orada sadece kadınlar ve gençlerimizden oluşan 15-20 kişilik bir grup vardı. Çağrı yapınca örgütümüz toplanmaya başladı ve sayımız 150-200 kişiye ulaştı. Orada bir kavga veya gürültü çıkmaması adına "Ne yapalım?" diye düşündük. "Binalar onların olsun, binaların ve duvarların arasına sıkışsınlar" diyerek arkadaşlarımızla ve örgüt üyelerimizle birlikte Konak İlçe Başkanlığı'na doğru yürümeye karar verdik.

Şu anda tabii ki tek bir ilçe binasında duramayız. Biz yarın çağrı yapsak, "İl binasında toplanalım" desek, 5.000 kişiyle o binaya gireriz. Ancak her gün o binayı savunmak, "Bugün gelecekler, yarın gelecekler" diyerek sokak ağzıyla sürtüşmelere girmek İzmir örgütü olarak bize süreç içerisinde zarar veriyor. Çünkü süreç sadece bu kişilerle Cumhuriyet Halk Partisi'nin gerçek temsilcileri arasındaki sürtüşmelere dönüşmeye başladı.

Biz bu şekilde ilerlemek istemiyoruz. Biz sokakta, esnafla, köylüyle, çiftçiyle, çarşıda siyaset yapmak istiyoruz. Bir aydır bir binaya tıkılmış durumdayız ve "Genel merkezde ne yapıyorlar, bugün ne yapacaklar?" gibi kısır bir döngüye girdik. Bu yüzden arkadaşlarımızın zarar görmesini istemiyoruz. Dün gece polisin dahi güvenliği sağlayamadığı, oldukça tehlikeli durumlar oluştu.

Kendi iletişim sürecimizi yürüteceğimiz büyük bir ofis tuttuk. Tadilatı yapılıyor, muhtemelen 3-4 gün içerisinde oraya geçeceğiz. Genel Başkanımız Sayın Özgür Özel'in İzmir'de bir programı olacak ve seçilmiş il başkanı olarak bulunduğumuz yeri ziyaret edecektir.

KÜFÜR İDDİASI DOĞRU MU?

Soru: Başkanım, tepeden indirilen yönetimin hakkınızda bir küfür iddiası oldu malumunuz. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Çağatay Güç: Arkadaşlar, biz nezaketini koruyan, üslup bilen, kadınlara şiddet uygulamayan ahlaklı ve vatansever insanlarız. O insanların gözlerindeki şiddet yanlısı halleri gördüğümüz için gençlerimizi ve kadınlarımızı geri çekilmeleri konusunda uyardık. Tabi kadınlarımız çok daha cesaretli oldukları için tepki gösterdiler. Ne yazık ki darp edilen, yaralanan ve darp raporu alıp suç duyurusunda bulunan arkadaşlarımız oldu.

Süreç içerisinde malum temsilci, gözü dönmüş bir şekilde üzerimize geliyordu. Ben de "Çık git şuradan" dedim, yani "baba ocağından çık git" anlamında. O anki aksiyonla farklı tepkiler de verilebilirdi ancak biz gerekli tepkiyi halkla beraber mücadele ederek vermeye devam edeceğiz.

HALK ONLARI ÇOKTAN DIŞLADI

Soru: Utku Gümrükçü atanır atanmaz Neptün Soyer'i ziyaret etti. Bu ziyareti nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu ziyaretin amacının dışlanmışları toplayarak kendi tabanını kuvvetlendirmeye çalışıyor olarak mı görüyorsunuz?

Çağatay Güç: Hangi dışlanmışlar? Sayın Tunç Soyer'in avukatı bizim başkan vekilimizdir. Kim dışlanmış? Eğer dışlanmışsak, beyefendi il başkanı olmadan önce böyle bir ziyaret yapmış mı, onu sormak lazım. İl Başkanı olup gidince gitmiş sayılmıyor böyle bir şey olabilir mi? Ben kaç defa gittim Tunç Soyer'in ziyaretine. Hem kendisiyle hem de kızıyla birlikte kaç defa diyalog kurdum. Beni geçtim bizim başkanvekilimiz kendisinin avukatı. Böyle bir durum yok arkadaşlar. Bizim partimizde dışlayıcı hiçbir şey yoktur. Ama butlancı tarzıyla AKP'ye aparatlık yapan insanlar toplumdan nasıl dışlandıklarını sahaya çıktığı zaman sokağa çıktığı zaman kendileri göreceklerdir.

Soru: Bugün "Ben kimseyi diğerleri gibi dışlamıyorum herkesi davet ediyorum " gibi bir açıklama yaptı (Utku Gümrükçü) açıklama yapıyorlar bunun hakkında ne düşünüyorsunuz?

Çağatay Güç: Arkadaşlar halk onları çoktan dışlamış durumda. Onun o binadan çıkma şansı yok. Genel Merkezde şu an ruh yok. Genç arkadaşlarımız önünden geçiyor, "İçeride insan yok" diyorlar. Oradaki ruhu öldürdüler. Biz örgütümüzle ve halkımızla beraber o ruhu geri kazandıracağız. Tespih sallayarak, sağa sola sinirli ve gözlerini belerterek bakarak Cumhuriyet Halk Partisi'ni temsil etme şansları yoktur.

SİLAHLI VE BIÇAKLI KİŞİLER PARTİYE Mİ GİRDİ?

Soru: Dün silahlı ve bıçaklı kimselerin il başkanlığına geldiğini söylediniz. Bu konunun soruşturulmasıyla ilgili somut bir adım atmayı düşünüyor musunuz?

Çağatay Güç: Dün gençlik kollarından ve kadınlarımızdan bu grupta kesici aletler ve ateşli silahlar bulunduğuna dair uyarılar geldi. Gelenlerin yarısı örgütte hiç görmediğimiz, tanımadığımız insanlardı. Tanıdığımız insanlar olsa konuşur çözeriz ama dışarıdan gelen ve ne kullanacaklarını bilmediğimiz gruplar vardı.

Orada kadınlarımız ve gençlerimiz olduğu için süreci sakin davranarak, onlarla birebir diyaloğa girmeyerek yürütmeye çalıştık. Orası bir savaş alanı değil. Orayı alsalar ne olacak? Ben sokağa çıkıp siyaset yapamadıktan sonra, kadınların ve gençlerin haklarını savunamadıktan sonra sürekli onlarla münakaşa mı edeceğim? Vandallık yapan, gecenin bir yarısı gelen bu insanların niyetini bilemediğimiz için arkadaşlarımızı uyardık ve dikkatli davranmaya çalıştık.

GECE VAKTİ GELMELERİNİN BİR SEBEBİ VAR

Soru: Başkanım, sabahleyin karşı tarafın yaptığı açıklamada "CHP'de görev yapmamış, adaylara oy vermemiş, bar fedaisi olarak tanınan arkadaşlar... Akşam tabloyu isteyerek yaşattılar" şeklinde ifadeler yer aldı. Buna ne diyeceksiniz?

Çağatay Güç: Arkadaşlar, günün aydınlık vaktinde neredeydiler? Gece vakti gelmelerinin bir sebebi var; karanlıklarda farklı insanlar gezer. Gece 23.00'te tanınmayan bir topluluk geliyorsa insanlar çekinir. Orada vandallık yapan biz değildik, 10 tane kadın vardı ve onları eze eze geçtiler.

Atanan kişinin hırsla içeri girerken Konak'taki kadın arkadaşımızın kolunu nasıl ittirdiğini gördük; kolu kıpkırmızı oldu. Ben bir kadın gördüğümde ellerimi önümde bağlarım, o ise vurarak ve çekerek ilerliyor. Hırs çok tehlikelidir ve buna hiç gerek yoktur.

Bizim Türkiye'nin birinci partisi olarak tek hedefimiz iktidar olmaktır. Amacımız onlarla uğraşmak değil; zaten hiçbir şeyi temsil etmiyorlar. Örgütsel bir aidiyetleri yok, 3-5 koltuk sevdalısından ibaretler. Kalanları ise kim olduğunu bilmediğimiz kişiler. Biz sokakta halkımızla beraber siyaset yapmaya devam edeceğiz. Teşekkür ederim.