İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan Karayolları Trafik Kanunu Uygulama Yönetmeliği tamamlandı.
Araç içi ekranlar, ses sistemleri ve ön cama takılan telefon tutucularıyla ilgili kamuoyunda oluşan soru işaretlerini gidermesi beklenen düzenleme, milyonlarca sürücüyü yakından ilgilendiriyor.
Telefon tutucuları serbest oldu
Hazırlanan yönetmelikle birlikte, sürücünün görüşünü engellemediği ve belirlenen teknik kriterlere uygun olduğu sürece ön cama monte edilen telefon tutucularının kullanımına izin verilecek.
Yeni düzenleme yalnızca telefon tutucularını kapsamıyor. Araç içi multimedya ekranları, navigasyon sistemleri ve çeşitli aksesuarların kullanımına ilişkin teknik kurallar da yönetmelikle birlikte netleştiriliyor.
Yakında yürürlüğe girmesi bekleniyor
Resmi Düzenlemenin yürürlüğe girmesiyle birlikte geçmişte sık sık tartışma konusu olan "telefon tutucu ceza sebebi mi?" sorusunun da uygulamada karşılık bulması bekleniyor.
Hazırlıkları tamamlanan yönetmeliğin, gerekli onay sürecinin ardından Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmesi bekleniyor.